статті Історія логотипу BMW M: від гоночних треків до вулиць
Mykhailo
січень 21, 2024

Історія логотипу BMW M: від гоночних треків до вулиць

Історія логотипу BMW M

На деяких автомобілях BMW, як правило, далеко не найдешевших, крім звичного класичного синьо-білого логотипу на капоті, присутня і другий – буква “М” і три кольорові смужки. Він може бути на кришці багажника, решітці радіатора або панелях в салоні. Насправді це не просто прикраса, це брендовий елемент.

Історія логотипу BMW M почалася в 1972 році, коли компанія BMW створила дочірню компанію BMW Motorsport GmbH для розробки і виробництва спортивних автомобілів.

Спеціально для спортивної програми компанії була розроблена колірна схема кузова, яка складалася з білих автомобілів, прикрашених смугами синього, фіолетового та червоного кольорів.

Офіційна версія походження трьох кольорів така: синій символізує марку BMW, червоний – автоспорт, а фіолетовий – їхнє унікальне з’єднання.

Синій колір – це один із земельних кольорів Баварії, батьківщини компанії BMW.

Корпоративна легенда пов’язує появу червоного кольору на лівреях гоночних машин BMW із впливовою американською компанією “Texaco”, постачальником мастильних матеріалів. У 1972 році якраз йшли переговори про можливе шефство “Texaco” над спортивною командою BMW.

Але домовленостей про спонсорство досягнуто не було, хоча ескізи забарвлення гоночних автомобілів ВMW із використанням синьо-фіолетово-червоних смуг та характерного логотипу “Техасо”, створені В. Зеєхаусом, справді були.

Деякі знавці повідомляють, що “Техасо” була спонсором спортивної команди BMW, а після припинення спонсорства BMW нібито викупила право використання червоного кольору в логотипі.

Це не так. “Техасо” ніколи не було спонсором команди, спортсмени BMW тоді виступали за підтримки компанії “Castrol”, логотип якої мав зелено-червоне забарвлення. Та й викуповувати в будь-кого право користуватися звичайним червоним кольором… так собі ідея.

У гонках 1973 року команда BMW представила модель BMW 3.0 CSL, пофарбовану в нову корпоративну ліврею – з блакитною, червоною та фіолетовою смугами (але без логотипів “Техасо”). Автомобіль мав успіх. До кінця 1970-х зміцнілий підрозділ “BMW M GmbH” вже самостійно розробив свій перший автомобіль – BMW M1. Саме тоді до трицвіття додалася буква “М”.

Звичний логотип у вигляді букви “М” і трьох нахилених кольорових смужок, що ніби тяжіють вперед, розробила італійська студія ” Italdesign ” під керівництвом Джорджетто Джуджаро.

Сучасна версія логотипу дещо відрізняється від варіанта 80-х та 90-х років. У “лихі” 90-ті логотип був псевдооб’ємним, потім прийшла цифрова епоха, мода на тривимірні літери пішла в минуле, тепер логотип “плоский”, двовимірний, ніби намальований на екрані смартфона. Фіолетовий відтінок також змінений більш благородним темно-синім.

На дорогих спортивних моделях BMW-M логотип з літерою “М” та трьома смужками є частиною назви моделі (М1, М2, М3 і т.д., Х3М, Х4М).