Запуск двигуна в мороз: небезпека довгого обертання стартера
Власники старих карбюраторних авто могли без проблем запускати двигун, довго тримаючи стартер увімкненим. Чим довше він крутився, тим вища ймовірність успішного запуску. З появою інжекторних систем та електронного керування потреба в такому ризикованому методі відпала.
Однак морози й досі кидають виклик водіям. Деякі, сподіваючись на успіх, довго крутять стартер в мороз. Чим це може обернутися для сучасних авто?
1. Перегрів стартера:
На машинах з прямим упорскуванням палива обертання стартера більше 15 секунд може призвести до його перегріву. Це загрожує проблемами з обмотками, щітками та підшипниками, especially in older cars (>15 years). Високе навантаження може спричинити оплавлення ізоляції та коротке замикання.
2. Пошкодження бендиксу:
Тривала робота стартера без запуску двигуна може пошкодити його бендікс (обгінну муфту). Незважаючи на невдалі спроби, в циліндрах відбувається займання паливної суміші, і стартер отримує серію ударів від маховика двигуна.
3. Задири на стінках циліндрів:
Тривале обертання стартера призводить до потрапляння бензину в камеру згоряння, де він змиває мастило. Це викликає підвищене тертя між поршневими кільцями та стінками циліндрів, що може призвести до задирів та дорогого капітального ремонту двигуна.
Пам'ятайте:
Не крутіть стартер довше 15 секунд.
Якщо двигун не заводиться з перших спроб, дайте йому відпочити та повторіть спробу.
Зверніться до кваліфікованого автомеханіка, якщо проблеми з запуском двигуна тривають.