Вибір типу двигуна став одним із ключових питань при купівлі автомобіля у 2025 році. Бензинові та дизельні мотори вже давно знайомі українським автолюбителям, а електрокари активно набирають популярність завдяки доступності та підтримці з боку держави. Але який із варіантів буде найраціональнішим сьогодні з урахуванням цін, обслуговування, екології та особистих переваг?
Розібратися в цьому допоможе об'єктивне порівняння трьох основних типів двигунів за найважливішими критеріями. А якщо ви вже прийняли рішення і хочете змінити автомобіль — почніть з розміщення оголошення Продати авто та оцініть пропозиції на ринку: від традиційних ДВС до електромобілів останнього покоління.
Середня витрата бензину становить 7–10 л/100 км. Це вище, ніж у дизеля, але бензинові авто зазвичай дешевше в обслуговуванні і рідше мають проблеми з паливною системою. Особливо це відчувається під час їзди на трасі. Однак вартість самого дизпалива коливається і не завжди дає помітну економію. За нинішніх тарифів це еквівалентно 40–60 грн за 100 км шляху — у 3–4 рази дешевше за бензин. Але багато залежить від способу заряджання (будинки, публічні станції, експрес-зарядки).
Найбільш доступні в обслуговуванні. Проста конструкція, поширеність запчастин, відсутність складних вузлів. Заміну масла, фільтрів та свічок можна робити в будь-якому СТО.
Обслуговування дорожче, особливо після 100–150 тис. км. Можливі проблеми із форсунками, турбіною, сажевим фільтром. Вимагає якісного палива та регулярної діагностики.
Мінімальні витрати на ТО. Немає олії, ременів, свічок, фільтрів. Основне – перевірка батареї та оновлення ПЗ. Однак у разі поломки тягової батареї ремонт може бути дорогим.
Хороша динаміка, особливо у турбованих моторів. Працюють тихіше дизеля, комфортніше при міській їзді.
Високий момент, що крутить, «знизу» — добре для траси і буксирування. Але шумніше і вібронавантажене бензину. Часто програє в розгонах.
Миттєвий момент, що крутить, безшумність, плавність ходу. Електрокари впевнено виграють за відчуттями при розгоні та маневреності у місті.
Автомобілі з ДВС проїжджають від 500 до 900 км на повному баку. Заправка займає 5 хвилин і доступна в будь-якому місті чи трасі.
У середньому запас ходу - 250-400 км. Нові моделі (Tesla, Hyundai Ioniq, BMW i4) сягають 500-600 км. Але інфраструктура зарядок поки що нерівномірна. Заряджання від побутової розетки займає 6–10 годин, експрес — 30–60 хвилин.
При своєчасному ТО — до 300 000 км без серйозних проблем. Простий мотор довше служить без капіталу.
Мотор може пройти до 500 000 км, особливо у старих атмосферників. Але нові дизелі з турбіною та екологічними системами більш вимогливі.
Електродвигуни практично не зношуються. Головне – стан батареї. Сучасні акумулятори служать 8–12 років або до 300 000 км пробігу, після чого можлива деградація та зниження запасу ходу.
На українському ринку спостерігаються такі тенденції:
Немає універсальної відповіді — вибір залежить від ваших цілей:
А якщо ви вирішили змінити машину — почніть з Продати авто. Звільніть бюджет — і переходьте на той двигун, який буде вигіднішим саме вам у 2025 році.