Закон збереження енергії стверджує, що енергія не може бути створена або знищена, вона може лише перетворюватися з одного виду в інший. Цей принцип також застосовується до повітря, яке використовується для накачування шин.
Коли шини накачуються в теплому середовищі, наприклад, в шиномонтажній майстерні, повітря всередині шин набуває додаткової енергії. Ця енергія дозволяє повітрю розширюватися і заповнювати весь простір у шині.
Коли шини піддаються холодній погоді, повітря всередині них втрачає енергію. Це призводить до того, що повітря стискається і зменшується в об'ємі.
На кожні 8 градусів зниження температури зовнішнього повітря тиск у шинах може знизитися приблизно на 0,1 атмосфери. Наприклад, якщо шини накачані до 2,4 атмосфери за +20 градусів Цельсія, то при падінні температури до -20 градусів Цельсія тиск може впасти до 1,9 атмосфери.
Це є зниження тиску майже на 20% порівняно з рекомендованим виробником.
Падіння тиску в шинах у холодну погоду може призвести до різних проблем, у тому числі:
Погіршення керованості.
Можливий демонтаж шини.
Збільшення витрати палива.
Підвищений знос шин.
Потенційна втрата шипів.
Щоб протидіяти цьому ефекту, водіям рекомендується злегка перекачувати шини в очікуванні падіння тиску через низькі температури. Це допоможе компенсувати втрату тиску та зберегти рекомендований тиск у шинах.